deel je missie met ieder in deze wereld, die daarvoor openstaatat zo vrij ben jij bedoeld jij verdient: de beste lessen en beste sommen als beste materiaal the magic atom our Universe is based on ![]() GRATIS bij m'n Privé-training: ![]() transparante studiemap met funkties en concepten incl. oplossingsdidaktiek |
Na het laden van Flash player zie je het nieuwe carouselmenu voor deze site See the fireflame of my examples with translation This information is free, because I got it free make it to your profit, for now and forever!!! Mr.ir. Fokke Oord MA & MSc My unique Didactic concept nevers fails for nobody!!! Celebrate your independent future by my teachings Elke gouden medaille winnaar of winnares op de Spelen zegt tegen jou: oefenen, herhalen, oefenen, herhalen, oefenen én ook jij wordt 100% zeker kampioen voor de drie gouden driehoek vakken: Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde. Gain your triple authority in Maths, Physics and Chemistry by my teachings and become never, never workless for the world needs you as ever before!!!
Jij ontvangt bij mij onderwijs uit de beste boeken met de beste didaktiek én bij meerdere lessen per week de Allerhoogste korting!!! By me you get the best and easiest method you can get!!!
Ik zeg daarnaast: jij verdient het beste onderwijs over de universele concepten van Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde waarmee ik regelmatig aan studenten en leerlingen lesgeef met dezelfde geestdrift en bezieling, die ik bij drie eigen docenten op de TU-Delft, VU-Amsterdam en elders heb gezien.
a star Affectie, empathie en compassie beminnen ieder. Stimuleer de toekomst van je kind én laat het de 70 universele drieledige concepten uit het hoofd leren, gratis en gedeeltelijk te zien op deze site!!! Veel tientallen ouders en leerlingen gingen je voor!!! Elke ijverige leerling(e) of student(e) verdient dankzij mijn bezielde lessen minimaal een goed cijfer (7 of hoger) voor Wiskunde, Natuurkunde of Scheikunde, want ik gebruik m.i. het beste lesmateriaal, de beste didactiek en de beste prijs/prestatie verhouding.
Elk concept dat ik je leer beheersen is een stap dichter naar jouw beoogde tandartspraktijk, pilotenzetel of psychologiepraktijk!!! Zie de vierde Referentie op: Marktplaats
Education never ends; it offers you perspective and wings to the future Hotnews: 19-7-2012 via Mail ontvangen:
Dag Fokke, De slotsom na deze twee keer was: het beste is om toch maar al de sommetjes te gaan maken. Dat ben ik gaan doen en uiteindelijk ben ik
nu geslaagd en mag ik
eind augustus mijn diploma ophalen.
Nuttige Scheikunde oefenvragen zijn: 1. Hoeveel kg Kaliumsuperoxide KO2(s) moet de astronaut F. in zijn ruimtecapsule meenemen om gedurende 90 dagen zuurstof te kunnen gebruiken, als hij per dag 1,5 kg zuurstof nodig heeft, die ontstaat door de ontleding van die KO2 in zuurstof en normaal Kaliumoxide? Veel succes hiermee! 2. Is er daarom een andere methode om zuurstof in een ruimtecapsule te maken?
samen op weg naar geluk achter nieuwe grenzen
wetenschappelijke basis voor deze site Al mijn privé leerlingen beschouw ik als sterren en stimuleer ik om kampioen te worden dankzij mijn educatie en didaktiek OOok jij krijgt Wiskunde onder de knie 1. beweeg de muis over de zeeblauwe links 2. visit the English version |
|
Zeer geachte Ouders, Student(e) of Leerling(e) jij of je kind zoekt ongetwijfeld hulp voor Wiskunde, Natuurkunde of Scheikunde
1. om over te gaan,
3. voor toelating tot een vervolgopleiding: zoals bijv. de pilotenopleiding of HBO-lerarenopleiding of Universiteit.
Een bewijs: "Bekijk de: aanbeveling van Joey onder m'n Marktplaatsadvertentie In opdracht geschreven: Didaktische notitie
al vele jaren ben ik een gezworen tegenstander van Wiskunde analfabetisme Last lesson at BTG on day 24 june 2011
geboren uit leerlingenwanhoop zijn de volgende concepten: Hotinfo: Wiskunde concepten die er toe doen
Bekijk een leuke weergave op 18 november 2011 tussen vele aanwezigen en professoren, van het begin van de oratie tot Professor met aan het einde een hilarisch persoonlijk gedicht voor één van mijn superdocenten Dr. Jan Willem Sap van de VU op de OU in Heerlen:
hot nieuws: de grandioze theeglassom een prachtige koordenvierhoeksom Schitterende eenvoud: beweging en Newton De schitterende eenvoud van kegelsneden De normale verdeling in a nutshell Prachtige som kernsplijtingsproces & Het probleem van de flux en de wisselspanning &
Nieuw: Drieluik wiskundige bewijzen
|
fascinerende kijk in een ster: de creatie van scheikundige elementen van het periodiek systeem t/m IJzer
click aan: Jij bent mijn succes! en ontdek: De kern en essentie
&: Voor bijzonder gemotiveerde leerlinge en ster
bekijk een kolibrie in levende lijve als prachtige metafoor
voor ultieme concentratie en focus,
die jijzelf nodig hebt om te penetreren tot inzicht,
waarmee jij al je eigen problemen zelfstandig oplost
Met inzicht & volharding blijf je oefenen tot jij het beoogde begrip bereikt!
Aanvragen of aanmelden s.v.p. via telnr: 036-5303808 óf
via
E-mail contact
Een
stille revolutie voor min of meer wanhopige leerlingen
De leerlingvriendelijke
methode wiskunde met Kijkiedoco bestaat uit telkens vier activiteiten,
die je
aanleert en toepast om wiskundig inzicht te verwerven:
stap 1. Kijk.
Dat is meer dan zien met je ogen. Je kijkt, beoordeelt en stelt
jezelf vragen.
Het gaat om inzicht verkrijgen, dus minder om leren en
stampwerk.
Krijg een helder beeld en zicht op de aard van het probleem.
Wat is bijv. de kernvraag? Waar gaat het probleem over?
Welk onderdeel van wiskunde is
aan de orde? Inzicht verwerven brengt met zich mee
dat je uiterlijk en innerlijk
wat rust zoekt. In stilte kun je je gemakkelijker concentreren.
Ontwikkel een
scherpe kijk om het probleem te
doorzien.
Als je ziet welk probleem of onderdeel van de wiskunde aan de orde
is,
ga je vanzelf op zoek naar
het gereedschap, waarmee je het probleem kunt
oplossen.
Je zoekt, vergelijkt en kiest nu één of meer regels. Die vind je in de
lijst T(rilogie)-sleutels:
wiskunde basisprincipes, waarvan ik
er zeventig op papier heb gezet. Later ontdek jezelf meer.
Je gaat nu met één of meerdere trilogie-sleutels stap voor stap de
oplossing uitwerken
en in logische volgorde op papier zetten. Accepteer dat je
in het begin veel fouten maakt.
Kies iedere keer de minst moeizame weg.
a.
Breng bijv. een nieuw probleem terug tot een oud bekend opgelost
vraagstuk
of uitgewerkt voorbeeld. Iets “nieuws” blijkt vaak iets “ouds”.
b.
Maak het gemakkelijk voor jezelf door bijv. getallen klein te houden,
vergelijkingen te vereenvoudigen, breuken weg te werken en een plaatje,
tekenschema of grafiek te tekenen. Een visualisatie zegt vaak meer dan vele
woorden.
c.
Werk stap voor stap naar de oplossing. Benut kleine denkstapjes en spring
niet
“van de hak op de tak”. Schrijf of “brei” niet alles aan elkaar vast.
d.
Pas compacte wiskundetaal toe met de juiste symbolen. Werk in
telegramstijl.
e.
Je leert meer van je fouten dan van je successen.
Zie daarom je fouten
onder ogen en trek er een les uit.
Pas een double-check toe.
a.
Controleer je oplossing door die in de oorspronkelijke vergelijking in te
vullen.
b.
Pas daarnaast evt. een tweede oplossingsmethode toe.
Soms bestaan er wel
drie of vier manieren voor het vinden van de oplossing.
c.
Klopt je oplossing intuïtief? Vaak “voel je op je klompen aan” dat je
antwoord er naast zit.
Doelen van Kijkiedoco zijn:
1.
Je zelfvertrouwen stimuleren.
2.
Je inzicht vergroten.
3.
Je leren exact te denken en te werken.
ontdek de twee vriendelijke ogen die jou alle inzicht aanreiken
vreugdebogen zijn er in deze ogen
en arc de triomfbogen
uit eindeloos diepe wateren
regenboogt het in haar ogen
mijn aandacht getrokken en gezogen
vol hoop op verbetering en
vooral door mededogen
English version of Kijkiedoco:
Lochdoch
The student
friendly method “Mathematics with Lochdoch” consists of four repeated mental
activities
that you
will
learn to apply
in order to
achieve mathematical insight:
Step 1.
Look.
Learn to look with more than your eyes.
You will learn to look with your
innereye,
to
judge and
to
ask yourself questions.
It is all about achieving insight by
exercising,
and less by cramming a lesson.
Get a clear view on the
essence of the problem.
What is the core question? What is the problem
about? What part of mathematics is the
issue?
Achieving insight requires that you seek some rest outwardly as
well as inwardly.
In
the
silence you can concentrate easier.
Develop a sharp view like that of an eagle
to look
right
through the problem.
Step
2.
Choose.
If you can see what problem or part of mathematics is the
issue, you
will
automatically
find
the tools
to solve the problem. You
find, compare and choose one or
more of the rules in the list of
Trilogy-keys: basic principles in three steps.
You will find about
70 of those in
this course. Later on you will detect more.
step
3.
Do.
Now go
step by step to the
solution,
using one or two of the trilogies
and
writing it
all
down in a logical sequence.
Accept making many
errors at the outset.
Learn to choose and find the easiest way every time.
a.
Compare a new problem
to a previous solved one. Something “new”
often appears to be something “old”.
b.
Make it
easier for yourself by keeping numbers small, simplifying equations,
reducing
fractions and drawing pictures, diagrams or graphs. A
picture is worth a thousand words.
c.
Go step by step and work
right
through to the solution. Use small thinking steps
and
don’t “ramble on”. Don’t
mix things upwrite or “knit”
them all together.
d.
Use compact
mathematical language with the correct symbols.
Work in telegram style.
e.
You learn more from your errors than from your successes.
Look critically
at your errors and learn your personal lessons from them.
step
4.
Always double-check.
a. Check your solution by putting it into the primary equation. Does it fit?
b. In addition, apply a second solution if possible. Sometimes there are three or more ways to find the solution.
c. Is the solution intuitively correct? Often you can “feel” by intuition whether an answer is correct or not.
Goals for Lochdoch are:
1. Stimulating your selfconfidence.
2. Enlarging your insight.
3. Teaching you to think and act logically.
The end of this page:
look for a spiritual privat master or soul-driven teacher;
become happy by helping others to solve their problems
look for the two eyes that will reveal to you all insight